Twee maanden weg - Reisverslag uit Sydney, Australië van Vera Westra - WaarBenJij.nu Twee maanden weg - Reisverslag uit Sydney, Australië van Vera Westra - WaarBenJij.nu

Twee maanden weg

Door: Vera Westra

Blijf op de hoogte en volg Vera

14 Maart 2015 | Australië, Sydney

De tijd is verschrikkelijk snel gegaan, voor mijn gevoel zat ik gisteren nog te bibberen van de kou bij de bushalte opweg naar de HKU.
Dit reisverslag type ik dan ook op een rustmomentje, rust in niet bezig zijn en even rust in mijn hoofd. Reizen kost ontzettend veel ruimte in je hoofd, Engels spreken, 1 verkeerde weg in slaan en gelijk 15 minuten verdwaald zijn en de nu best gebruikelijke heimwee. Ik ben opweg in de trein naar Emu Plains, zo’n 55 minuten met de trein; vanavond vieren we Courtneys 21e verjaardag!

Mensen die je hier ontmoet zijn binnen een uur je beste vrienden, mensen die je ontmoet kunnen ook weer binnen dat uur vertrekken; naar een andere stad bijvoorbeeld, omdat daar beter werk te vinden is. Toch mis ik de spontane gesprekken met je vrienden, de slechte hollandse grappen en de knuffels die ik in overloed aan mensen uitdeelde in Nederland. Mijn gebruikelijke knuffels komen nu vooral rond 2 uur ‘s nachts na wat sambuca en zeer slechte wijn. De kleine onderlinge grapjes met mama zijn lang niet zo leuk en sommige nachten voel ik me best leeg, omdat er niemand is waar ik mijn kont tegen kan keren.

De reis is fantastich en iedere dag wil ik langer blijven! Daarnaast doe ik in het weekend veel leuke dingen met mensen die ik al wat langer ken en die net nieuw zijn in mijn vriendenkring. Daarnaast pas ik nog steeds elke zaterdagochtend op op Momo en dan komt er een kleine hummel met twee handen in de lucht op je afgerent waar ik al mijn gemiste knuffels bij kwijt kan. Vandaag ook weer opgepast en ookal hebben we soms onze meningsverschillen (Ik wil nog een knuffel en Momo vind dat ze er al genoeg heeft gehad of of ik vind dat Momo echt een hoedje op met 34 graden in de brande zon in de speeltuin, maar iemand denkt daar anders over en rent kei snel naar de glijbaan) het was weer een hele fijne ochtend.

In volgorde van nu naar 2 weken terug:

Gisteren (13 maart) met Katie, Sharleen, Sophie en Milly een mooie avond gehad. Het was Milly haar 22ste verjaardag en dat hebben we groots gevierd! De slaapkamer omgetoverd tot een prinsessenwereld en die avond heerlijk gegeten bij het Jamie Oliver restaurant; alsjeblieft laat ons daar nog een keer eten! JUMMM. De avond afgesloten in Side Bar en we lagen redeijk vroeg in bed.

Sinds ik mijn heup pijn heb gegaan heb ik niet meer gezwommen (dat wil ik volgende week weer oppakken) maar wel wat uurtjes na stage in de zon een boek proberen te lezen. Al 14 pagina’s gelezen!!

SKYDIVEN Vorige week zondag 8 maart ben ik met Kim, Nathalie, Tara en Britt vertrokken naar Goulburn, het vliegveld waar wij letterlijk de grootste sprong van ons leven gingen maken. Natuurlijk waren 2 van de 3 vliegtuigen de dag ervoor niet door de inspectie gekomen en het enige vliegtuigje dat er nog was konden max. 5 mensen in. (het grote afgekeurde vliegtuig kan 24 personen). Wij wilden allemaal de speciale foto’s waar iemand mee springt – als het goed is doe je dit maar 1 x, dus dan doen we het ook goed. Of mag ik nog een keer mam?!
Wij moesten dus omstebeurten in het kleine vliegtuigje en eruit springen, een lekkere lange dag op het vliegveld, waar we heerlijk konden eten, in de zon konden liggen en de meeste gekke, serieuze en fijne gesprekken hadden. Echt leuk om hun te leren kennen. De sprong was fantastisch, veels te kort en een mooie ervaring om te hebben meegemaakt! Ik heb genoten van elk moment en heb op geen moment angst gevoelt!

De zaterdag ervoor (7 maart) na het babysitten geluncht met Katie, Milly, Anna en Sophie incl cocktails bij Darling harbour, waarna we terug naar ons huis gingen om ons helemaal onder de glitters te gooien want het was MARDI GRASS (De gayparade van Sydney), wat een mensen, wat een glitter en ontzettend leuk!

De vrijdagavond (6 maart) ervoor zijn we met Sharleen, Milly en Sophie naar Darling Harbour gegaan voor een gekke club waar we de jongens Ryan, Matt en Matt ontmoette, Sharleen en ik gingen wat eerder naar huis dan de rest omdat we de volgende dag moesten werken, maar dat maakte de 5 dollar wodka-cola er niet minder lekker op! Heerlijke dansjes met the girls.

Donderdagavond (5 maart) Met de meisjes van het skydiven afgesproken bij de Rooftopbar waar we uitkijken op het opera house! Een leuke gezellige en drukke nacht, we spreken allemaal Nederlands en communiceren gaat dan inneens zo snel en makkelijk. Net of ik ze al jaren ken.

Verder ben na mijn stage druk met boodschappen, in het park liggen, wassen, socializen met Milly en Katie en geniet van warme weer.. ookal lijk het steeds kouder! Laatst 22 graden en kippenvel…

Dikke kus vanuit de trein en de foto’s komen nog!

  • 14 Maart 2015 - 16:33

    Jeannette De Jager:

    Leuk om te lezen hoe het met je gaat.
    Ik zou wel even bij je op bezoek willen.
    En dan een Nederlandse boterkoek meenemen.
    Maar dat gaat niet In gedachten dan maar.
    Op Facebook heb je vast gezien dat wij lekker hebben geskied in Val Thorens met Rick; Martina en Scott.
    We hadden elke dag zon en een prima piste.
    Zelfs Scott heeft geskied met een stoel die op dubbele skies staat.
    Een leraar, Vincent, begeleide hem.
    We hebben veel plezier gehad.
    Maar nu gaan we weer naar huis.
    Ik wens je veel succes. liefs.
    Jeannette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australië !

Sydney onveilig maken en daarna reizen.

Recente Reisverslagen:

14 Maart 2015

Twee maanden weg

27 Februari 2015

Geen weekverslagen meer

16 Februari 2015

Week 5

06 Februari 2015

Week 4

30 Januari 2015

Week 3
Vera

Derdejaars student eventmanagement aan de HKU. Van 6 januari tot 28 augustus ben ik in Australië. Mijn stage in Sydney begint 19 januari en duurt tot 6 juni. Tweede keer Australië, maar dat maakt de spanning er niet minder op!

Actief sinds 24 Dec. 2014
Verslag gelezen: 1686
Totaal aantal bezoekers 4896

Voorgaande reizen:

06 Januari 2015 - 28 Augustus 2015

Australië !

Landen bezocht: