Week 4 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Vera Westra - WaarBenJij.nu Week 4 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Vera Westra - WaarBenJij.nu

Week 4

Door: Vera Westra

Blijf op de hoogte en volg Vera

06 Februari 2015 | Australië, Sydney

Zaterdag 31 januari
JARVIS BAY, JARVIS BAY!! Een iets wat kleine auto + 5 mensen + spullen voor een 3 weekse vakantie was de begin van ons weekend! De andere auto was al vertrokken en we moesten een beetje haast maken. Onze tenten hebben we opgezet in een bosrijke omgeving, naast het BBQ-perkje en op genoeg afstand van de toiletten. Snel trokken we onze zwemkleding aan en vertrokken we naar het nabijgelegen strandje. Vanuit het bos loop je zo het bounty-witte-strand op! Het zand ‘ squeekt’ onder je voeten en het uitzicht is als een anzichtkaart! Na de benodigde zonuren, het spotten van dolfijnen, de zorgvuldig gebouwde zandkastelen en het spelen in het water met opblaasboten en Frisbees , was het tijd om terug te gaan. Een heerlijke douche en de daarna zelfverzorgde BBQ zorgte voor de ultieme sfeer. Nadat onze buiken gevuld waren, hebben we wat biertjes en wijntjes op en zagen we tientallen Wallabies! Een korte nacht in het vooruitzicht….

Zondag. De zon scheen op onze tent en ik werd met Katie om ongeveer 8 uur alweer wakker… Wij zijn begonnen met het ontbijt te maken op de BBQ en langzamerhand kwam iedereen zijn tent uit. Nadat we alles hebben opgeruimd stapten we in de auto, op naar het volgende strand! Na het strand wilde we eigenlijk met een dolfijnenboot mee, maar die hebben we ‘ gemist’ en het restaurant ernaast leek ons een goede vervanging. Rond een uurtje of 5 weer in de auto gestapt voor onze 3 uur durende terugreis. Wat een fantastisch weekend!

Maandag 1 februari
Vandaag stage en slapen! Meer kan ik niet over vandaag zeggen eigenlijk… Na een weekend met zo’n 2,5 uur slaap, merk je dat wel.

Dinsdag 2 februari
Vandaag leek heel veel op gisteren, stage lopen, met Nederland skypen en in slaapvallen. Ik had echt even slaap tekort.

Woesndag 3 feruari
Vandaag was dan eindelijk de dag! Ik voelde heimwee, niet de echt ik mis jullie en wou dat we met elkaar konden chillen, maar het echte tranenballet heimwee moment. Gelukkig was papa er om te zeggen dat het heel normaal is dat hij mij echt niet komt opzoeken. Als je reist en leuke dingen doet, maak je heel veel leuke dingen mee en zie je vanalles dat er geen ruimte voor heimwee is. Maar als je inneens een fulltime baan hebt, elke avond heel moe bent en daarnaast nog die stomme huishoudelijke taken moet doen, merk je inneens hoeveel je de mensen thuis mist.

Gelukkig ook een lichtpuntje vandaag, na een lange stage dag zijn Camille en ik naar de pizzeria gegaan waar we naar een etentje gingen met andere stagiaires in Sydney. Het was een heel leuk etentje, waar ook wat Nederlandse meisjes waren, fijn om even rechtstreeks Nederlands te spreken ipv via een skype verbinding. Na wat wijntjes, grootse plannen gemaakt voor een gezamelijk surftweekend, hopelijk gaan we onze plannen waar maken!

Donderdag 4 februari
Vandaag was het de laatste dag van mijn stagebegeleider, ze hebben niet verteld hoe het nu verder gaat, dus we zullen we zien…
Om 19.00 uur heb ik mijn skype aangezet en heb ik de les bijgewoond in Nederland. De eerste 3 kwartier erg goed kunnen volgen en dat was eigenlijk ook wel even fijn, daarna werd de verbinding minder. Jip en Eline (als jullie dit lezen) was leuk jullie even gezien te hebben, fijn dat het zo goed met jullie gaat!! Daarna een lekker avondje met mijn huisgenootje.


Ik heb heel veel zin in a.s. weekend, Jessi komt een paar nachtjes logeren, ik mag zaterdagochtend weer oppassen op Momo en die avond met wat meiden naar de bar, om zondag heerlijk te kunnen bijbrakken op Manly beach! Misschien vanavond nog een BBQ.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australië !

Sydney onveilig maken en daarna reizen.

Recente Reisverslagen:

14 Maart 2015

Twee maanden weg

27 Februari 2015

Geen weekverslagen meer

16 Februari 2015

Week 5

06 Februari 2015

Week 4

30 Januari 2015

Week 3
Vera

Derdejaars student eventmanagement aan de HKU. Van 6 januari tot 28 augustus ben ik in Australië. Mijn stage in Sydney begint 19 januari en duurt tot 6 juni. Tweede keer Australië, maar dat maakt de spanning er niet minder op!

Actief sinds 24 Dec. 2014
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 4897

Voorgaande reizen:

06 Januari 2015 - 28 Augustus 2015

Australië !

Landen bezocht: