Week 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Vera Westra - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Vera Westra - WaarBenJij.nu

Week 2

Door: Vera Westra

Blijf op de hoogte en volg Vera

23 Januari 2015 | Australië, Sydney

Donderdag 15 januari
Om 09.00 am stond ik bepakt klaar onder het grote Coca Cola teken in Kings Cross. Een lichtgroene auto stopte en een man van ongeveer 50 jaar stapte uit de auto en zwaaide naar mij. Mijn backpack werd achterin gezet en ik nam plek op de passagiersstoel van de auto. Hi Vera, I’m Michael nice to finally meet you Michael is a familyfriend. Het is ongeveer een uurtje rijden met de auto naar Emu Plains, waar de zus van mijn opa en zijn familie woont. Het was fijn iedereen weer te zien. Mieke (de zus van mijn opa) was jarig 84!! In de avond ben ik met Renay (achternichtje) pizza wezen eten en daarna kwam Aleasha (zus Renay) naar dezelfde plek voor cocktails. Een gezellig avond, met drankjes en leuke gesprekken.

Vrijdag 16 januari
Vannochtend vroeg opgestaan en Kerrie(vrouw van de neef van mijn vader) heeft voor Renay en mij heerlijk pancakes gebakken. Na de pancakes zijn we de Blue Mountains ingetrokken met Aleasha en de honden voor een wandeling met prachtig uitzicht. Na de wandeling kwam Kerrie ook de bergen in en hebben we eigenlijk nog een keer ontbeten bij een heerlijk restaurantje!
Om 14.21 u. nam ik de trein terug naar SydneyCentral want vandaag is verhuisdag!
Ik werd vriendelijk ontvangen door Milly en nadat ik mijn spullen had neergelegd, gingen we pizza eten aan de overkant. Mijn straat heet Crown Street en overal zijn heerlijke kleine winkeltjes en restaurantjes waar je lekker en goedkoop wat kan eten. Na het eten ben ik even gaan liggen en daarna ben ik met Sophie en Dorethee de stad ingegaan voor een drankje.

Zaterdag 17 januari
Een beetje uitgeslapen en daarna naar Kings Cross om mijn koffer op te halen, die stond nog in het hostel. Thuis een beetje aangerommeld, maar ik moest alweer snel vertrekken. Om 15.00 uur had ik een afspraak met Hannah, haar man Shaun en hun baby Olivia Momo. Ik heb er een oppasbaantje bij gekregen! Waarschijnlijk een paar uur in de week, avonden of weekenden.
De terug weg was verschrikkelijk, de bus reed door en het was 34 graden, bijna een uur in de warmte buiten, waar de schaduw ook niet afkoelde. Gelukkig skypte papa gelijk toen ik thuis kwam. Papa en mama fijn jullie even gezien te hebben. De avond doorgebracht met huisgenoten en biertjes.

Zondag 18 januari
Om 10 voor zeven de bus naar central station. Met Sophie, Dorethee en Jessie naar de Blue Mountains. Trein naar Katoombo. Een fantastisch uitzichtpunt op de valley en de Three Sisters trok onze aandacht. Via stenen trappen naar beneden konden we de inmens grote rotsen aanraken. We zijn via de Giant Sairway (1 uur met rotstrappen naar beneden het woud in) rond de Three Sister gelopen. In het woud, tussen de bomen naar de watervallen. Na nog ongeveer een 3 uur durende wandeltocht kwamen we bij een trein aan op een heel stijl spoort die naar boven gaat (dit herkende ik nog van toen ik voor het eerst in Australie was), we zijn nog zo’n 20 minuten doorgelopen door de Blue Moutains en daar gingen we met de kabelbaan terug omhoog. In Blacktown (een dorp tussen The Bluemountains en Sydney) avondgegeten en toen ik thuis kwam viel ik als een blok in slaap.

Maandag 19 januari
Eerste stagedag! Vandaag iedereen ontmoet op kantoor! Het kantoor heeft airco, maar dan ook echt airco! Normaal doe je je jas aan als je naar buiten gaat, hier doe je je jas aan als je naar binnen gaat. Alles draaide om kennis maken met het bedrijf. Ben benieuwd wat de rest van de dagen gaat brengen.

Dinsdag 20 januari
Tweede dag stage, wat is business Engels anders dan gewoon een beetje praten op straat of in de pub. Iedereen spreekt ook echt Australisch, een accent die ik nog niet helemaal beheers, ach dat komt wel denk ik! Voor nu, slapen! Haha.

Woensdag 21 januari
Met stage begonnen om 11 uur, want ik moest nog even langs de bank… de bank is in Australie alleen open van maandag tot vrijdag tussen half 10 en 4 uur. Geen mogelijkheid dat ik dus naar de bank zou kunnen zonder een ochtend vrij te nemen, ach that’s Australia mate.
Om 1900 uur kon ik mijn nieuwe FIETS ophalen! WHOEP! (inclusief helm).
Daarna heerlijk met flatmates Indian food gegeten.

Donderdag 22 januari
Na een lange dag stage ben ik op mijn fiets de stad doorgefiets! Na ongeveer 45 minuten fietsen kwam ik bij het Mrs Macquarie’s Chair. Waar Jessie, Do, Sophie en ik genoten hebben van de St. George Open Air Cinema. Waar het je rechts van het scherm zicht hebt op de Harbour Bridge en het Opera House. Fantastisch! De film The Theorie of Everything was hartverscheurend, een van de mooiste films die ik ooit heb gezien!

Vrijdag 23 januari
Stage, stage, stage… mijn nieuwe fullime bezigheid. Wel heerlijk gelucht met eencollege vandaag onder de palmbomen! En elke week om 1600 uur drink je een biertje of een glas wijn met je collega’s op kantoor, die regel bevalt me wel!
De weg naar huis was weer fantastisch! Met een helm op fietsen ben ik natuurlijk als echt Hollandse niet gewend. De helm is bedoeld voor veiligheid omdat Sydney nou niet bepaald een fietsveilige stad is! Sinds ik een jaar of 3-4 jaar oud ben zit ik al op mijn stalen rots in de branding. Als ik op mijn fiets in Sydney stap geniet ik meer van de stad, maar die helm zorgt ervoor dat ik mij meer een stuntfietser/wielrenner voel dan dat ik het gevoel heb dat ik die helm nodig heb. Elke heuvel, elk stoepje zie ik als een schans waar ik overheen kan jumpen. Maar geen zorgen mam, met de stoplichten ben ik wel voorzichtig, als die roodflikkerd kan het nog net en neem ik snel een sprint naar de overkant.
Vanavond het begin van het driedaags weekend! Australian Day is maandag! Spannend!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australië !

Sydney onveilig maken en daarna reizen.

Recente Reisverslagen:

14 Maart 2015

Twee maanden weg

27 Februari 2015

Geen weekverslagen meer

16 Februari 2015

Week 5

06 Februari 2015

Week 4

30 Januari 2015

Week 3
Vera

Derdejaars student eventmanagement aan de HKU. Van 6 januari tot 28 augustus ben ik in Australië. Mijn stage in Sydney begint 19 januari en duurt tot 6 juni. Tweede keer Australië, maar dat maakt de spanning er niet minder op!

Actief sinds 24 Dec. 2014
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 4892

Voorgaande reizen:

06 Januari 2015 - 28 Augustus 2015

Australië !

Landen bezocht: